niedziela, 18 maja 2014

O moich przekąskach słów kilka

Dzisiaj krótko o tym, czym można zastąpić przekąski, chipsy, słodkie batoniki, nadziewane czekolady, cukierki, żelki i wiele, wiele innych oraz o tym czym ja je zastępuje. Często pytacie mnie  na asku co zjadam zamiast słodyczy. Oczywiście czasem nawet mi ciężko jest się oprzeć i zjem  czekoladę truskawkową na lekcjach, bądź jakiś inny syf, ale staram się (z naciskiem na "staram" :) ) tego nie robić.

Zamienników możemy znaleźć wiele i nie koniecznie muszą smakować beznadziejnie. Moim zdaniem to też kwestia przyzwyczajenia. Przez cały Wielki Post nie tknęłam słodyczy, a gdy po rezurekcji przyszłam do domu i spróbowałam jakiegoś ciasta mojej mamy to wydawało mi się okropnie słodkie.

Wczoraj oglądałam finał Pucharu Niemiec, a od zawsze lubiłam coś podjadać w trakcie meczów. Można choć trochę poczuć się jak na stadionie :D   Postawiłam na: suszone brzoskwinie, jagody goi i suszoną żurawinę. 





















Moim zdaniem świetnym zamiennikiem słodyczy jest czekolada gorzka. Dla wielu "gorzka" i "słodycz" się wykluczają, ale wystarczy tylko znaleźć dobrą czekoladę.  Moimi ulubonymi są czekolady z Lindta. Zawierają bardzo dużo miazgi kakaowej i mało niechcianych składników. Niestety minusem jest cena. Za jedną tabliczkę kokosowej czekolady trzeba dać 5zł, a za jedną tabliczkę blue berry intense trzeba dać już 10 zł. Myślę jednak, że czasem warto pozwolić sobie na taką przyjemność. Czekolada gorzka zawiera sporo magnezu, a statystyczny Polak ma 1/3 niedoboru tego pierwiastka. Warto dodać, że taki magnez z czekolady jest o wiele łatwiej przyswajalny niż taki z tabletek.




















Czymś co wprost uwielbiam są suszone plasterki jabłka. Moją ulubioną jest wersja z cynamonem.


Warto również przygotować sobie jakiś owoc do szkoły, bądź nawet wstać wcześniej i przygotować sałatkę owocową. Nasz organizm na pewno będzie wdzięczny jeśli oszczędzimy mu 27 kostek cukru (właśnie tyle zawierają różnego rodzaju batony), a damy mu świeży owoc.

Miłej niedzieli! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz